Auto - Moto

Autosalón Detroit – Nový Mercedes-Benz G Class

Mesto v krachu, tisícky opustených budov, obrovská kriminalita. Aj také je niekdajšie centrum amerického automobilového priemyslu. Niektoré štvrte pripomínajú skôr postapokalyptický svet. Taký je Detroit. Začiatkom roka sa však do mesta vracia automobilová okázalosť. Brány výstaviska sa otvárajú pre najväčšiu automobilovú udalosť roka v Amerike. Tramtadá! Detroitský autosalón Is Here.

 

Jedným z najväčších ťahákov je predstavenie nového “ Géčka “ z dielne Mercedes-Benz. No fakt, všetci vieme, ako Géčko vyzeralo, vyzerá a vyzerať bude a aj napriek tomu sme nedočkaví. Lebo s každou novou generáciou sa odhaľuje legenda. Aj keď sa tento kultový model počas desiatok rokov takmer nemení, to však neplatí o technike. V technike pre Mercedes-Benz neplatí evolúcia, ale revolúcia. Zmeny nastali aj vo veľkosti, predovšetkým vnútorný priestor, ktorý bol terčom kritiky si polepšil o 38 mm pre nohy vpredu a o 150 mm pre cestujúcich na zadných sedadlách. Takéto auto napriek tomu, že ho vídame viac na asfalte ako mimo cesty, do terénu vyslovene patrí. Konštruktéri zodvihli maximálnu brodivosť vo vode na 70 centimetrov. Pri použití dodatočného off-road kitu spolu so šnorchlom pradaže brodivosť opäť vzrastie. Svetlá výška je 241 mm. Celková hmotnosť sa zmenšila o 170 kilogramov. To už  je slušná diéta. Zachované zostali tri uzamyteľné diferenciály, novinkou je však G-Mode, samostatne sa aktivujúci režim, po zaznamenaní uzamknutia jedného z diferenciálov.

 

Základnou motorizáciu predstavenou v Detroite je benzínový osemvalec biturbo s objemom 4 litre. Ten poskytuje výkon  415 koní a krútiaci moment 610 N.m .  O radenie sa stará deväťstupňová prevodovka s hydrodynamickým  meničom momentu. V tejto konfigurácii by mala byť kombinovaná spotreba okolo 11 l/ 100 km. Nemecká cena bude v tejto konfigurácii začínať na 107.000 EUR. Pre náročných zákazníkov bude k dispozícii Exclusive Interior Plus. Nasledovať budú ďalšie motorizácie vrátane ostrých modelov AMG.

 

 

 

 

Klikni, ak chceš komentovať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Nahor